Friday, March 8, 2013

Megint Bartók-rádió

Bekapcsoljuk a Kossuth-rádiót, valami érdektelen műsor éppen, átkapcsoljuk a Bartókra, zongorázás.

Judit (kb. 4 hang után): "Ez a Pavane!" [Ravel: Pavane egy infánsnő halálára]
Én: "Várjunk csak, ez egész jónak tűnik, ki játszhat?
...Sőt, nagyon jó, figyelj csak..."
Judit: "Tényleg.... Jé, itt szekund van? Nem így emlékeztem... Ez tényleg nagyon jó, engem a Richterre emlékeztet."
Én: "Nem, ez nem a Richter. Hű, megint melléütött... Figyelj, minden ujjával más színeket meg dinamikát tud csinálni! Én akkor már a Michelangelire tippelek."
Judit: "Mindenképpen valami nagy öreg, a Cortot pont így játszik, és ő volt még ilyen melléütős..."
Én: "Nem lehet a Cortot, ez egy egész új felvétel, max. 10-20 éves"
Judit: "Horowitz?"
Én: "Nem hiszem, ő sem ütött annyit mellé. De mindenképpen valami egészen nagy, öreg, és biztosan férfi."
Judit: "Igen, biztosan öreg, hallod a hangján, kicsit már renyhedtek az izmai, nem lehet, hogy mégis a Cortot, csak százávesen?"
Én: "Na, mindjárt megtudjuk, csak nehogy kiderüljön, hogy Jandó Jenő volt, ha ő, akkor rehabilitálom" [ezt csak viccből mondtam]
*****
 Taps, bemondónő: "Maurice Ravel "Pavane egy Infánsnő halálára" című művét Csalog Gábor adta elő"

No comments:

Post a Comment